[ro] Nudismul liber


Prefața. Vreau de la început sa precizez ca ideea mi-a venit scotorocind prin posturile blogului lui Cony. Mda. Vroiam sa las si eu acolo o opinie de-a unuia mai anonim. Dar de la a vrea, la a face…. e cale lunga. Adică… vreau sa zic ca mi-am cam dat seama ca răspunsul meu nu este ușor. Ca sunt prea multe problematici ce nu pot fi ignorate cu un “Sunt de acord” sau “Mie nu-mi place”. Si atunci (scumpa Cony) m-am decis sa răspund printr-un post al meu.
…………………………………………………………………………………..

Bineînțeles ca susținătorii nudismului liber sunt cei care aduc argumente precum libertatea , sănătatea și frumusețea (cea a corpului). Eu unul (o spun de la început) nu sunt de acord.
Hai sa vedem și de ce. Nu sunt un retrogradat si nici un mare susținător al “vintage” -ului. Îmi plac noutățile și schimbările de mentalitate. Si cu toate astea…. pus in fata unei decizii de “nudism da, sau nudism nu” prefer alegerea negativa.

“Nudism da” înseamna libertatea de exprimare a corpului?
Si de ce ma rog nu se poate exprima corpul meu având o bucata de carpa in jurul genitalelor mele? Sau deasupra sânilor unei femei? Suprima ea oare aceasta libertate? Nu mi se pare ca libertatea corpului meu are de suferit.

“Nudism da” înseamna sănătatea corpului?
He he. Oare faptul ca sănii sunt mângâiați de către soare sunt mai sănătoși? Sau fesele noastre? Pai parca citisem undeva ca  razele solare sunt cancerigene dacă suntem expuși prea mult la ele. Nici aici nu vad care ar fi diferența intre a purta sutien și slip și a nul purta nimic. Dar ma rog, sa presupunem ca soarele nu este atât de arzător încât sa devina periculos. In fond și la urma urmei presupun ca se vrea un corp bronzat “în totalitate”. Dar asta are de a face cu ce-a de-a treia categorie. Si anume:

“Nudism da” înseamna frumusețea corpului?
Bineînțeles ca atunci când ne gândim de exemplu la topless avem în minte o pereche de sâni superbi ce strălucesc la soare. Si asta e un punct “forte” pentru susținătorii nudismului. Doar ca….. nu toți (PARDON…. toate) au sănii frumoși. Daca e sa ne gândim la faptul ca doar in proporție de 40 la suta sunt in vârsta de la 50 de ani in sus…. nu e ca ma încântă prea tare ideea de a admira sănii acestor persoane. Unde mai pui ca toplesul este un nudism pe jumătate. Iar daca vrem sa vorbim de nudism liber atunci trebuie ținut cont ca jumătate din frecventatorii plajelor sunt bărbați. Bărbați care la rândul lor au si ei o anumita vârsta, nu? Nu prea vad eu o mare frumusețe la o persoana sexagenara ce se etaleaza goala prin fata mea. Fie ca e bărbat sau…. femeie.
Si-apoi nu sunt doar bărbați sau femei pe plaja dar mai avem de-a face si cu copii.
Cu ăștia ce facem? Il legam la ochi? Nu știu daca cuiva iar face placere sa aibă băiatul de 10 ani pe nisip ce se holbează intre picioarele la “tanti aceia grasa de langa noi”. Si sunt sigur ca membruletul sau crud nu ar fi in pauza, ba chiar deloc. In cazul asta ce facem? Batem copilul ca “este un nerușinat”?
Sau si mai rau.
Daca odrasla noastră este fetita? Iar prin fata ei s-ar perinda unul cu mădularul sau pendulând in stanga si in dreapta. Realizați scena? Si mai ales situația de penibilitate (ca sa nu spun rușine) in care va ve-ti afla (voi si… de ce nu… odrasla voastră)? El (nudistul liber) are dreptul s-o facă. Voi nu.

Eu cred ca un costum de baie este binevenit pentru a acoperi nu doar parți ale corpului nostru dar si situațiile jenante ce ar deriva in absenta sa. Corpul uman este frumos. Dar in intimitatea sa. Iar dacă este asa… se datorează si faptului ca intimitatea este privata. Si nu publica.

9 responses to this post.

  1. Posted by cavaliereerrante on 7 febbraio 2012 at 10:38 AM

    Caro @Vale, un bel corpo nudo … è sempre bello da vedere ( femminile per noi uomini, e viceversa maschile per le donne ) “quando sboccia alla giovinezza” e fà a gara con la natura per il suo splendore …
    Poi, mutano le stagioni, e quel corpo rigoglioso conosce il crepuscolo prima, poi il tramonto e quindi la sera … e diventa meno bello da vedere, così è la vita ! 😐
    Ma, che riscaldi il sole nella pienezza dell’ estate, o che incomba l’ inverno coi suoi geli, la nudità è libertà, è mistero, è scoperta affascinante, è pudore, è amore, è poesia … e dunque perchè ghettizzarla in un “campo nudisti”, oppure – il che è peggio – esibirla sfrontatamente ovunque e comunque ???
    Io lo trovo squallido, e nemmeno consigliabile per la salute fisica, cui giova, più che l’ esposizione maniacale, il movimento, l’ azione … il sogno .
    E detto questo – che ovviamente è un giudizio personale ( e quindi opinabile ) – a chi lodasse senza freni la nudità sotto qualunque sole, posso obiettare che gli aborigeni di qualsiasi regione della terra, pur nudi, hanno sempre protetto con ‘perizoma’ le loro più intime nudità, percependo – con ragionevolissimo istinto naturale – che la loro esposizione sempre e comunque era – ed è – dannosa alla salute !!! 🙂
    Un abbraccio …. amico mio, stammi bene !!!
    @Bruno … lonely rider

    Rispondi

  2. Caro @cavaliere. Riesce sempre a stupirmi con i suoi commenti sorprendenti. Anche perché il mio blog l’ho creato più che mai per avere un confronto generazionale con i miei pensieri. Sono più che altro curioso a vedere come (e quanto) cambia con i anni le mie mentalità (e principi) su vari cose. Ma tornando al nudismo (sarei curioso chi glielo traduce).
    Non sono uno che “demonizza” a tutti costi il nudismo. Non pensare che sto a giudicare in stile “vintage” la nudità nella sua splendore (o orrore 😆 ). Una sorte di tipo “tutti sti giovani svergognati che non hanno più il senso della pudicizia”.
    Ma un nudismo libero a tutti effetti, lasciato ovunque (sulle spiagge o piscine) mi pone davanti ad alcune problematiche. Tipo…. cosa facciamo con i bambini? Non penso che – andando con le mie bimbe – mi farà molto piacere una tale libertà nudistica. Per non parlare delle situazioni imbarazzante che derivano da qui. Perché i bimbi vedono, e chiedono. A voce alta. 😳

    Rispondi

  3. Posted by cavaliereerrante on 7 febbraio 2012 at 10:36 PM

    Beh … la pensiamo nello stesso modo .
    Anch’ io non demonizzo il nudismo, diciamo che non vado troppo d’ accordo con chi lo voglia istituzionalizzare, e quindi “ghettizzare” in campi ‘da nudisti’, o imporlo in luoghi pubblici ( come le spiagge o i campeggi ), dove ai bambini creano problemi, mentre alla maggior parte non gliene potrebbe fregare di meno !
    Come ho già detto sopra, spogliarsi e mostrare la bellezza del corpo nudo, che sia femminile o maschile, è libertà, dignità e rispetto, pudore e amore, opportunità climatica e tante altre belle cose, tranne che “ostentare, imporre agli altri”, voler a tutti i costi far passare la ragione che “nudità è naturalezza” : vorrei che costoro, lo andassero a dire ( e a fare …. ) agli @Esquimesi, o ai @Berberi, o agli @Indios, o agli @Aborigeni, tutte popolazioni che vivono nella, della, e per la natura, e quindi si coprono perchè sanno che se esponessero il corpo nudo nelle loro regioni, sarebbero presto morti !
    @Bruno
    Ps. Per quanto concerne il tuo desiderio di voler accertare Tu “in che misura riesci a tenere il passo delle generazioni più giovani o dei tuoi coetanei”, io lo chiamo ( ed a quello mi attengo … ) desiderio di “crescere in diminuendo”, e cioè confrontarsi senza pregiudizi generazionali o pretesa di avere la verità ( intoccabile ) in tasca, e soprattutto confrontarsi “lealmente” con gli altri, considerando qualunque interlocutore non un rivale da abbattere, ma una parte di te da ascoltare, capire e rispettare ! 🙂

    Rispondi

  4. Posted by Nesterenko on 26 febbraio 2012 at 3:00 PM

    Sti ce, cred ca ai (ca si majoritatea oamenilor) diverse frustrari si ai decis ca trebuie sa ai o parere despre subiectul asta, in lipsa de o solutie la a-ti rezolva frustrarile.
    M-as aventura sa presupun si ca nu ai copii pentru ca ceea ce scri despre ei cam denota faptul ca de fapt nu prea ai de aface cu ei, nu cresti un copil sau mai multi si nu ai habar ce probleme au ei si cum gandesc de fapt (ii doare exact undeva de “rusinea” ta la cele descrise si mai degraba cred ca din diverse procrastinari nu sti cum ai face fata TU intrebarilor unui copil despre sex – care sa sti vin oricum pe la 8-10 ani cel mai tarziu indiferent daca ii duci sau nu la nudisti – iar parintii care nu sunt in stare sa explice ce e aia o erectie, cum se intampla cu sexul s.a. copiilor lor fac destul de rau si cred ca ii expun din prostie si propriile blocaje unor probleme ulterioare).
    Deci pe scurt cred ca ai un blocaj al tau legat de multe lucruri (printre care si nudismul) si pentru asta te prefaci ca ai probleme “morale” cu viata altora. Asta e cam ca fabula cu lupul moralist. Probabil ca pe de alta parte nu te-ai pastrat virgin pana la casatorie, si nu cred ca nu te-ai uitat la o revista de adulti in viata ta…
    Deci hai sa fim seriosi, e deja dovedit in nenumarate cazuri ca cei care combat cu argumente din astea “grele” precum protectia copiilor chestii precum nudismul, pe de alta parte de obicei sunt consumatori abonati de situri de adulti si similare….
    (Asa pentru cultura ta generala, copii mei merg la nudism de cand se stiu, au vazut destule erectii, piercinguri in clit, penis, s.a. ca deh prin alte tari se poarta, si dupa ce li s-a explicat nici nu mai se mira, nici nu intreaba nici nu au o problema cu asta…a si sunt destul de echilibrati si ok cu viata lor…)

    Rispondi

    • Mie unul imi plac confruntarile de opinii. Dealtfel, la urma urmei asta este si rolul unui blog public, nu? Autorul isi exprima opinia sa pentru un anumit
      concept…. iar cei ce citesc (si vor) isi pot da o parere. Ce poate fi positiva sau negativa. Iar daca este negativa… cu atat mai bine. Cu conditia sa fie bazata
      pe concepte fundamentale, reale si mai ales….. de bun simt.

      Acum ce sa zic…. violenta cu care ataci opinia si principiile mele mi sa pare (ca sa zic asa…. mai cu perdea) o mojicie. Las deoparte faptul ca esti “pro-nudism”, pentru ca nu are nici o legatura cu ceea ce ai scris. AI tot dreptul sa o fii si nu sunt eu cel ce si-ar permite sa te judece negativ daca o faci. Ba chiar mi-ar fi placut daca m-ai fi combatut cu argumente valide. Dar de ce trebuie sa-ti permiti sa ma judeci eronat si cu o aroganta demna de persoane ce nu au a face cu bunul simt, asta nu pot sa o inteleg. Ma consideri burlac si fara odrasle? Afla ca am doua fete la o varsta ce poate o depasesc pe a ta.
      Deci 1-0 pentru mine.
      Copii mei au crescut (e adevarat) cu o morala si mai ales cu o credinta crestina (nu crastina 🙄 ) dar asta in conditiile in care au ales ele aceasta religie (deoarece si mai ales pentru ca “taticul lor” era si e ateu).
      2-0.
      Nu imi aduc aminte ca fetele mele sa ma fi intrebat ce este aceea o erectie sau cum se intampla cu sexul pentru ca as fi gasit o modalitate sa le explic intr-un mod civilizat si pe cat posibil cat mai pe intelesul lor. Iar daca ele nu m-au intrebat asta…. e poate si pentru ca au aceea chestie pe care tu no cunosti minimamente si se chiama “PUDOARE”.
      Spui ca sunt frustat? Si ma rog de ce? Pentru ca nu sunt de acord cu faptul ca tu poti sa-ti expui genitalele in fata mea sau a copiilor mei? Cred ca am tot dreptul ca s-o fac, sau nu? Sau poate ar trebui sa te aplaud? Haisa fim seriosi, nu stiu in cazul asta cine ar fi cel frustat.
      Pe urma…. vad ca te iei de mine cu faptul ca n-as fi fost virgin in fata altarului. He he, ca si cum asta ar fi o conditie in a nu-mi permite a fi pudic. Sau chiar ca am tras ocheate pe ascuns la nu stiu ce revista porno. De ce, tu nu ai facut-o? Ca si cum asta ar fi o pedeapsa capitala. Ca si cum verginitatea mea (reala sau mentala) imi da sau nu dreptul in a exprima o opinie de origine sexuala. Si te mai consideri si “o persona cu vederi libertine”. Hai sa fim seriosi.
      Daca ai decis sa faci scoala buna cu copilasii tai cum exemplifici (erectii, piercinguri in clit, penis, s.a) este dreptul tau. Nu poti insa cataloga negativ pe toti cei din jurul tau ce nu o fac. Pentru ca….. toti cei din jurul tau nu ofac. Si sunt sigur ca nu au facut-o nici parintii tai. Care…. din pacate…. n-au reusit nici macar sa imprime un sens al pudoarei. Dar asta-i o alta poveste.

      Rispondi

  5. Posted by cavaliereerrante on 27 febbraio 2012 at 9:58 AM

    Concordo con te @Valentino … esiste da una parte la necessità per ogni genitore “degno” di questo nome di guidare le conoscenze “anche sul sesso” dei propri figli “senza ergersi a verità di vangelo”, dall’ altra il senso del “pudore alto” ( e non dello sciatto moralismo ), e del rispetto dei tempi dell’ apprendimento del sesso che variano “da bambino a bambino” in rapporto con l’ età .
    A mio limitato parere, non sarà certo l’ ovvietà ( talvolta anche brutale … ) del nudismo esibito anche in luoghi pubblici a risolvere questi problemi essenziali per la crescita di individui normali, nè l’ errata idea che “nudismo equivale a salute” . Alla divulgazione mondiale di queste tendenze generalizzanti provvide allegramente il Prof. @Benjamin SPOCK, che con le sue “teorie spacciate per tavole della legge” predicò per decenni sulla massima libertà e confidenza sessuale da concedere ai propri figlioletti non appena avessero acquistato l’ uso della parola ( e quindi fin dalla più tenera età ), rovinando e devastando intere generazioni ( giacchè non furono pochi i genitori sciatti che si adeguarono a quelle imbecillità ), come “lui stesso riconobbe” quando, poco prima di morire, chiese scusa, ma a babbo morto, a tutti quelli che egli aveva contribuito a rovinare grazie alle sue stupidaggini pedagogiche .
    Nessuno, nè un nudista nè un “non” nudista, ha la verità in tasca : ma è vero che la giusta virtù “est in medietate”, e soprattutto nel rispetto delle esigenze umane in ogni età della stagione della vita !
    Un abbraccio …. amico mio ! 😀
    @Bruno

    Rispondi

  6. Caro amico. Come dicevo anche prima….. accetto volentieri opinioni diverse. Anzi, li aspetto pure. Ma non vedo perché debba essere attaccato personalmente per il fatto di aver espresso la mia. Una/o che mi dice che sono un frustrato perché:
    – tu non sei stato vergine prima di sposarti
    – non hai mai avuto bambini, quindi non sai crescerli
    – sicuramente hai guardato nella vita una rivista porno
    – frequenti siti per adulti
    C’è…. dimmi te come si può rispondere a (cosi tanto) spargimento di fango?

    Rispondi

  7. Posted by marius on 28 marzo 2012 at 8:47 AM

    Pe cand o polemica la fel de interesanta pepsi vs cola. sau blond vs brunet. sau cu basca vs fara basca???

    Rispondi

  8. Nu înțeleg. Vrei sa te explici mai bine? Vrea poate sa fie un comentariu ironic?

    Rispondi

Scrivi una risposta a Valentino Cancella risposta

Diemme - La strada è lunga, ma la sto percorrendo

Non è vero che sono invincibile, mi rompo in mille pezzi anche io...è solo che ho imparato a non fare rumore. *** Amami quando meno lo merito, che è quando ne ho più bisogno (Catullo) - Non sprecate tempo a cercare gli ostacoli: potrebbero non essercene. Franz Kafka —- Non è ciò che tu sei che ti frena, ma ciò che tu pensi di non essere. Denis Waitley -- Non c'è schiaffo più violento di una carezza negata

CIVUOLEPOCO

BASTA ESSERE SEMPLICI

Marisa Moles's Weblog

Le idee migliori sono proprietà di tutti (Seneca)

il nuovo blog del gatto sylvestro

dicono che i gatti hanno 7 vite.......

Vietato calpestare i sogni ©ELisa

Se i tuoi sogni dovessero volare più in alto di te,lasciati trasportare.Almeno nella fantasia, non poniamoci mai dei limiti.

Dilema omului de rand

Cu càt incerci sa fi mai explicit, cu atàt sunt mai confuz.

♥ melodiestonate ♥

Un blog da leggere... .Per chi ha tempo da perdere...♥

E' scientificamente dimostrato

Una classica eccellenza italiana

Quarchedundepegi's Blog

Just another WordPress.com weblog

Aquila Non Vedente

Aquila e tutta la sua famiglia (compreso Bibùlo)

Il mondo di Ifigenia

Svegliati ogni mattina con un sogno da realizzare!

Jurnal

and remember ... don't take life too seriously